The terminal where the ferries dock is the western bank of the Oil Terminal in Genoa and is connected to our store via a stainless steel pipeline.
The loading wharf has a berth with the following characteristics:
Berth | West 3 |
Type of berth | finger |
Type of berth | side |
Starboard side | dritta |
Max Prof. | 10,80 mt |
Max Length | 280 mt |
Max Width | No Limit |
Max Tsl | No Limit |
Lines | 1x 6″-2x 8″ |
Hoses load | 6″ |
Max load installment of | 100-250 mc/hr |
Rata exhaust | 250-450 mc/hr |
Manifold pressure to be maintained at | 6,5-7 bars |
Notes:Vessels should have a segregated ballast.
Ships with IGS (Inert Gas System) are obliged to use it, as they are only allowed to moor if all tanks are inerted and / or gas-free.
In the case of landfill inerting must be maintained during all the operations.
In the case of loading, the tanks can be used in gas-free for inside inspection by the expert but must be inert prior to loading.
The vessel, in order to allow the connection of the hose, must be equipped with a derrick, in the proximity of the manifold, with a lifting capacity of at least 3 tonnes.Il terminal a cui attraccano le navi è la banchina occidentale del Porto Petroli di Genova ed è collegata al nostro deposito tramite un oleodotto in acciaio inossidabile. La banchina di attracco dispone di un accosto con le seguenti caratteristiche:
Accosto | West 3 |
Type of berth | finger |
Tipo di accosto | laterale |
Lato | dritta |
Max Prof. | 10,80 mt |
Max Lungh. | 280 mt |
Max Largh. | Nessun limite |
Max Tsl | Nessun limite |
Linee | 1x 6″-2x 8″ |
Manichette di carico | 6″ |
Max rata di carico | 100-250 mc/hr |
Rata di scarico | 250-450 mc/hr |
Pressione da mantenere al manifold | 6,5-7 bars |
Note: Le navi devono avere la zavorra segregata.
Le navi dotate di IGS (Inert Gas Sistem) devono obbligatoriamente utilizzarlo, in quanto è consentito ormeggiare solamente se tutte le cisterne sono inertizzate e/o in gas-free.
In caso di discarica l’inertizzazione deve essere mantenuta durante tutte le operazioni.
In caso di caricazione, le cisterne da utilizzare possono essere in gas-freeper l’ispezione all’interno da parte del perito al carico, ma dovranno essere inertizzare prima di procedere alla caricazione.
La nave, al fine di consentire la connessione della manichetta, deve essere dotata, in prossimità dei manifold, di un bigo con capacità di sollevamento di almeno 3 tonnellate.